مهدی تاکس

از همه چی ، از همه جا

مهدی تاکس

از همه چی ، از همه جا

وب سایت آلوده با ظاهری شبیه گوگل

ایرنا: کارشناسان امنیتی از شناسایی وب سایت آلوده ای خبر می دهند که با ظاهری کاملاً مشابه ظاهر وب سایت گوگل ویژه دانلود نوارابزار این شرکت، کاربران را فریب داده و یک تروجان مخرب در رایانه آنها نصب می کند.
شرکت ارائه دهنده خدمات امنیت اینترنتی «سرف کنترل» اعلام کرد در حمله اینترنتی جدید از نوع فیشینگ، یک ایمیل به صندوق پست الکترونیک کاربران وارد می شود که در آن یک لینک اینترنتی در ظاهر به سوی وب سایت گوگل، قرار داده شده  است. این لینک حتی آدرس صحیح وب سایت ویژه دانلود نوارابزار گوگل را نمایش داده و کاربران را به راحتی فریب می دهد.
پس از کلیک کردن کاربر روی این لینک آلوده، وب سایتی فریبنده با ظاهری مشابه وب سایت گوگل باز شده که این وب سایت یک تروجان مخرب به نام رنکی.اف دبلیو (Ranky.FW) در رایانه کاربران نصب می کند. تروجان رنکی.اف دبلیو نیز پس از نصب شدن، رایانه را بدون آگاهی کاربر کاملاً در اختیار هکر طراح وب سایت آلوده قرار داده و به عبارتی رایانه را زامبی می کند.
کارشناسان سرف کنترل اعلام کردند هرچند در گذشته برخی وب سایت های آلوده برای فریب کاربران بخش هایی از ویژگی های ظاهری وب سایت های معروف و مورد اطمینان را تقلید می کردند، اما این نخستین باری است که در یک حمله از نوع فیشینگ، وب سایت آلوده با جزییات کامل و عیناً مشابه یک وب سایت مورد اطمینان، طراحی شده  است. به علاوه ایمیل حاوی این لینک نیز خود را فرستاده شده از سوی گوگل معرفی می کند و بیش از پیش اطمینان کاربران را جلب می کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد