مهدی تاکس

از همه چی ، از همه جا

مهدی تاکس

از همه چی ، از همه جا

غیر فعال کردن command prompt

در ویندوز های  XP و 2000 می توانید command prompt و همچنین اجرای فال های bat را غیر فعال کنید . برای این کار در قسمت run از منوی شروع برنامه regedit را اجرا کنید و به مسیر زیر بروید :

 

HKEY_CURRENT_USER Software Policies Microsoft Windows System

 

مقداری به نام DisableCMD را بیابید . اگر وجود ندارد آن را از نوع DWORD بسازید . اگر مقدار آن صفر باشد Command Prompt و فایل های Bat فعال هستند . مقدار یک هر دو این موارد را غیر فعال می کند . و بالاخره مقدار 2 فقط Command Prompt را غیر فعال می کند و فایل های با پسوند bat می توانند اجرا شوند .

نشان ندادن آخرین کاربر وارد شده

در ویندوز XP اگر هنگام ورود به ویندوز لیست کاربران نشان داده نمی شود و باید نام کاربر و کلمه عبور را وارد کنید ، به طور پیش فرض در قسمت نام کاربر آخرین کاربر وارد شده به ویندوز نشان داده می شود . اگر می خواهید آخرین کاربر وارد شده مشخص نشود در قسمت run در منوی شروع  برنامه regedit را اجرا کنید و به مسیر زیر بروید :

 

HKEY_LOCAL_MACHINE Software Microsoft Windows NT CurrentVersion Winlogon

 

در این قسمت مقداری به نم DontDisplayLastUserName را بیابید . اگر وجود ندارد آن را از نوع String بسازید و مقدار آن را به یک تغییر دهید . برای نشان دادن آخرین کاربر وارد شده می توانید مقدار آن را دوباره به صفر تغییر دهید.

مخفی کردن نام کاربری

در ویندوز XP اگر در هنگام ورود لیست کاربران نشان داده می شود و شما تمایلی ندارید تا نام یک کاربر خاص در لیست باشد ، می توانید آن را مخفی کنید . برای این کار در قسمت run  از منوی شروع برنامه regedit را اجرا کنید و به مسیر زیر بروید :

HKEY_LOCAL_MACHINE SOFTWARE Microsoft Windows NT CurrentVersion Winlogon Special Accounts UserList

 

در این قسمت یک مقدار جدید از نوع DWORD و هم نام با نام کاربری که می خواهید نشان داده نشود با مقدار صفر بسازید .